SCAN AANVRAGEN
Artboard 5

merkstrategie.

succesvolle merken varen een duidelijke koers.


Bedrijven die weten wie ze zijn, waar ze voor zijn en dit consistent en consequent uitdragen hebben de middelen om een plek in het hoofd en hart van de klant te bemachtigen. Daar zit een doordachte merkstrategie achter. 


waarom is een merkstrategie zo belangrijk voor het bouwen van een merk?

Een heldere merkstrategie vormt de absolute basis van álles wat je doet en communiceert. Het is het pad dat bewandeld moet worden om jouw merk (en bijbehorende associaties) in het hoofd en hart van de doelgroep te krijgen en herkenbaarheid op te bouwen. Branding zonder gedegen plan is als varen op een kompas van blind vertrouwen.

niet te vergeten: marketing wordt ook effectiever.

Een goede merkstrategie zorgt er tevens voor dat marketing en de invulling daarvan stukken makkelijker wordt. Er is tenslotte al bepaald waar je naartoe wilt en je kan daarom andere mensen, intern en extern, beter mee krijgen. 

Hoewel het soms lijkt alsof je er ook kan komen met enkel flitsende campagnes en een leuk verhaaltje is dat niet altijd het geval. Als het doel en de route onduidelijk is, ben je met losse flodders aan het schieten. Strategie is altijd het fundament voor een sterk merk.

een sterk merk bouwen? Begin met een brand scan.

Er komt veel kijken bij het neerzetten van een heldere merkstrategie. Welke kant moet je op? Welke doelen moet je najagen? Welke stappen zet je? Waar liggen je kansen en uitdagingen? Om je op weg te helpen beantwoorden we een deel van deze vragen aan de hand van een Diezit Scan.

scan aanvragen  contact

profielfotos-team-website-600x600-marcel

zo ontwikkelen wij een kraakheldere merkstrategie.

onze werkwijze.

Brand Scan.

Tijdens de eerste sessie brengen we de essentie van jouw bedrijf en merk in kaart. We gaan op zoek naar de authentieke drijfveren, de ambities en doelen en hoe je waarde levert. We blijven graven tot we tot de kern; wie is jouw merk nou echt?! 


Doelgroepen.

Jouw merk is niet wat jij zegt dat het is, maar wat je doelgroepen ervan vinden. Tijdens deze sessie brengen we de doelen, behoeftes en pijnpunten in kaart zodat we daarna de fit kunnen vinden tussen jouw merk en je doelgroepen.

Concurrentie.

Een sterk merk is mede afhankelijk van haar onderscheidende vermogen. Dat begint bij het in kaart brengen van je concurrentie en op zoek te gaan hoe jouw merk anders is. 

Positionering.

Nu duidelijk is waar het merk voor staat, wat je doelgroepen verwachten en hoe de concurrentie zich manifesteert creëren we een unieke positionering voor jouw merk. Een die past bij het bedrijf, relevant is voor de doelgroep en zich onderscheidt van de concurrentie.

Merkwaarden.

We vertalen je merk naar concrete merkwaarden die sturend zijn voor de communicatie. De waarden creëren een beeld waar het merk voor staat en geven het een karakter die ook resoneert bij je doelgroep.

Merkverhaal.

Storytelling speelt een belangrijke rol bij het creëren van een authentiek, geloofwaardig en betrouwbaar merk. Vanuit de inzichten, positionering en merkwaarden creëren we een meeslepend merkverhaal. Dit verhaal is in feite de rode draad rondom de communicatie.

A Brand book.

Alle uitkomsten leggen we vast in ons eigen digital brand management platform (Abrnd). Zo kun je online altijd alles over jouw merk terugvinden. Van merkvisie tot positionering en merkverhaal. 


Ons brand management platform

Huisstijl ontwerpen.

Nu we weten waar het merk voor staat en hoe het zich kan onderscheiden ontwerpen onze designers een visuele uitstraling van jouw merk. Zij vertalen de kern van je merk in een huisstijl waar je trots op kunt zijn.

 

Meer over huisstijl

Campagnes en communicatie.

Nu het merk staat als een huis kunnen we op de korte- en lange termijn nadenken over de communicatie (marketing) ervan. Het verkrijgen van een plekje in het hoofd en hart van je doelgroep begint immers pas als zij het merk ook daadwerkelijk ervaren. Hiervoor heeft Diezit een complete marketingafdeling zitten.



een merkstrategie geeft richting en houvast.

In een notendop; een merkstrategie is de koers die het bedrijf/merk vaart om één of meerdere doelen te behalen. Des te duidelijker die koers in kaart is gebracht, hoe korter het pad naar een sterk en succesvol merk is. Een goede merkstrategie helpt je de juiste keuzes te maken, van boodschap tot de kanalen die je inzet. Of het nu gaat om campagnes, websites, content of flyers, dankzij een heldere merkstrategie weet je precies wat, hoe, waar en wanneer je moet doen. 

Bij Diezit zien wij het belang van merken elk jaar groeien. Daarom creëren wij graag toekomstbestendige merkstrategieën die een plek in het hoofd en hart van jouw doelgroep kan bouwen.


beheer de merkstrategie digitaal.

Vandaag de dag verandert de wereld zo snel dat het belangrijk is dat je merk mee kan bewegen. Om ervoor te zorgen dat jijzelf en jouw collega's te allen tijde met de neuzen dezelfde kant op staan hebben we ons eigen Brand Management Platform ontwikkeld. Zo kun je jouw merkstrategie up-to-date houden en kan iedereen er altijd bij. 

In dit platform slaan we tevens jouw huisstijl en richtlijnen (en digital assets) op zodat je consistent en efficiënt kunt bouwen aan jouw merk.

Ons branding platform

op zoek naar een heldere merkstrategie voor jouw bedrijf?

stuur ons een bericht.

benieuwd waar u aan moet denken bij het bouwen van een sterk merk?

Download de gratis branding checklist met essentiële richtlijnen!


Meer weten hoe de juiste merkstrategie uw organisatie naar een hoger niveau kan tillen?

Neem contact met ons op en maak een afspraak. Geheel vrijblijvend uiteraard.

verbeter uw marketingresultaat met pragmatische tips & tricks

Meld u aan voor onze wekelijkse mailing met tips & tricks over content, SEO, SEA, websites, drukwerk, branding en nog meer marketing gerelateerde onderwerpen.





Benieuwd hoe wij uw vraagstuk aanpakken?

We maken graag een gratis (en geheel vrijblijvende) offerte voor u op.


In de offerte nemen we uw vraag mee en geven we een korte uitleg hoe u die het beste kunt aanpakken. Zo krijgt u een duidelijk beeld van wat wij kunnen doen, en krijgt u een gratis advies.

benieuwd waar uw kansen liggen?

Laten we eens kennis maken. We kijken samen - geheel vrijblijvend - naar uw situatie en adviseren waar de kansen en verbeterpunten liggen.