een nieuwe huisstijl dankzij een mooi staaltje merkchirurgie

Wat doe je als je twee zorgvilla’s, Villa Meijling in Borne en Huize Den Oostenborgh in Ootmarsum, één gezicht wilt geven? Precies, je roept de merkchirurgen van Diezit erbij. Ze zijn op bevlogen en vakkundige wijze aan de slag gegaan. Met succes: onlangs zag Welstee het levenslicht. Een compleet nieuw merk met een verzorgde huisstijl. 

Welstee biedt al 22 jaar een volwaardig alternatief voor verpleeghuiszorg in een kleinschalige, beschermde omgeving op riante locaties. Diezit verzorgde de nieuwe naam, huisstijl, fotografie en verschillende communicatieproducten.

Naam

Logo ontwerp

Huisstijl ontwikkeling

Fotografieplan

Brochure

Website

Social media

een nieuw merk maken, dat doe ik met mijn ogen dicht

hoor de naam, voel de betekenis

Over de nieuwe bedrijfsnaam Welstee is goed nagedacht. ‘Wel’ staat voor bron van leven en je positief voelen. ‘Stee’ komt uit het Twents en verwijst naar thuis. De naam straalt betrokkenheid en intimiteit uit. 

een logo dat de waarden versterkt

Het beeldmerk is deels handgeschreven, waarmee we het persoonlijke karakter van de zorg benadrukken. Het illustratieve element verwijst daarnaast naar mensen en de zorg voor elkaar. De letters WELSTEE laten weten dat die zorg is gestoeld op een stevige basis. 

Wij associëren het beeldmerk met betrokkenheid, geborgenheid, intimiteit en kwaliteit (van zorg en van leven). Daarmee ondersteunt en versterkt het de waarden die Welstee vertegenwoordigt.  

hoe 2.0 doe je bij 80+?

Zo 2.0 as possible, met de deur open naar 3.0! Onderschat niet hoeveel ouderen prima hun weg vinden in de digitale wereld. Van belang is dat zij en anderen het welkom dat Welstee haar bewoners biedt, meteen op de website ervaren. Alleen wanneer het digitale verhaal naadloos over loopt in de werkelijkheid, werkt een website zoals hij moet werken.  

Bekijk de website

huisstijl: het kloppende hart

Vanuit het nieuwe beeldmerk – en vooral vanuit de visie erachter – hebben we de complete huisstijl van Welstee ontwikkeld. Van briefpapier, enveloppen en visitekaartjes tot en met werkkleding en interieur. Die stijl moet kloppen, zoals het hart van Welstee moet kloppen in elk woord en gebaar richting de binnen- en buitenwereld. 

papier dat je meeneemt

Veel oudere mensen waarderen het als ze iets op papier ontvangen. Iets dat ze kunnen meenemen en nog eens nalezen. De brochure van Welstee heeft een verzorgde uitstraling, is stijlvol vormgegeven, geheel in de lijn van de zorgvilla’s. Daar kun je (mee) thuis komen. 

een omslag die aanvoelt als een fijne jas

Aandacht en geloofwaardigheid zitten in details. Opstaan voor een ouder iemand in de bus, bijvoorbeeld. Of informatie voor cliënten en familie niet zomaar als een stapeltje papier aanbieden, maar verpakken in een mooie map. Een subtiel gebaar van respect.

mobieler dan een scootmobiel 

Social media kanalen bieden goede mogelijkheden om de contacten met familie en de buitenwereld levend te houden, actuele informatie te verstrekken en het merk Welstee te versterken. Nodig? Zeker! Het imago van de zorg staat al jaren onder druk. Het is gebaat bij positieve verhalen die laten zien dat zorg ook fantastisch kan zijn!