Een portaal die al je facturen geautomatiseerd verwerkt. Dat is een hele verademing voor grote organisaties en gemeenten. In 2021 klopte Rob en zijn team aan bij Diezit aan met een concrete vraag: wat moeten wij doen om onze doelgroepen te bereiken en overtuigen? Factuur Portal moest onderscheidend en betrouwbaar worden door een uniek ontwerp en heldere communicatie. En dus brachten wij het merk Factuur Portal in kaart en vertaalde dat naar een visuele uitstraling en ontwierpen wij de communicatiemiddelen.
Marketingplan
Huisstijl
Logo
Website
Social media
Online marketing
De primaire uitdaging van Factuur Portal was om van hun stoffige en standaard Wordpress gevoel en stijl af te komen. De ambitie was om de wereld - of in ieder geval de doelgroep - duidelijk te maken: 'Wij zijn niet meer wat we waren, we zijn vernieuwend en innovatief'. We besloten daarom een volledige rebranding door te voeren. We begonnen met het in kaart brengen van de merkessentie: van ongestructureerd handwerk naar geautomatiseerde eenvoud. Oftewel, de poort naar gemak.
We hebben een fris en herkenbaar merk en logo ontwikkeld die de merkessentie van FactuurPortal visualiseert. De nieuwe huisstijl is eerst vertaald naar een totaal nieuwe website en vervolgens doorgetrokken in de andere online en offline uitingen in hun klantreis. Van visitekaartje tot powerpoint templates. Van e-mailhandtekening tot volwaardige whitepapers. Alles had maar 1 doel: een onderscheidende huisstijl neerzetten die maximale herkenbaarheid oplevert.
Terwijl we bezig waren met de ontwikkeling van de huisstijl, website en andere communicatiemiddelen ging ook onze online marketingafdeling aan de slag. Maandelijks werken we samen aan de inbound marketingstrategie door via Social, SEA, SEO, blijven we de website optimaliseren en linkbuilding de doelgroepen naar de website te krijgen en die te converteren naar marketingleads.
Daarnaast blijven we ook de huisstijl ontwikkelen door bijvoorbeeld iconen en social posts te ontwerpen.
Rob Klaver, Factuur Portal
Bij het downloaden van onze checklist gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden. We spelen uw gegevens niet door aan derden en gebruiken uw gegevens enkel om u in de toekomst meer informatie toe te sturen die relevant voor u is.
U zit uiteraard nog nergens aan vast!