DOWNLOAD CHECKLIST

een exclusieve huisstijl die Ibalo onderscheidt van de concurrentie

Ibalo sportscars is een nieuw bedrijf in Hof Van Twente, dat unieke auto’s inkoopt, restaureert en verkoopt. Toen we in gesprek gingen over de positionering en huisstijl werden we meteen geraakt door de passie en ambitie van deze club. Daar wilden we wat moois mee doen!

Meer over huisstijl

van uit de hand gelopen hobby naar luxe merk.

waar begin je dan?

Waar begin je dan? Bij de passie, die de motor is achter het bedrijf en die Ibalo deelt met haar klanten. Ibalo is begonnen als een hobby: unieke sportauto’s opsporen en verzamelen. Auto’s met een historie, met karakter en met een verhaal. Bijvoorbeeld? De eerste versies van Ferrari, de enige verlengde Rolls-Royce van de wereld, een Mercedes met de handtekening van de ontwerper en ga zo maar door…

Auto’s die je wilt hebben, die je koestert en waar je al je vakmanschap in steekt om ze weer in topstaat te brengen. Zo’n auto wil je alleen maar verkopen aan iemand die er net zo door gegrepen wordt en er met een gevoel van trots in naar huis rijdt.

de uitdaging.

De vraag aan diezit.

Uit passie kunnen, bedoeld of onbedoeld, fantastische dingen voortkomen. Zo ging het ook met Ibalo. Wat begon als een hobby, werd steeds serieuzer. Op een gegeven moment hakte de eigenaar de knoop door: ‘Ik wil er een bedrijf van maken.’

Een goede naam in een kleine kring was er al. Hoe zorg je nu dat je Ibalo breder in de markt neerzet, als een merk dat zich onderscheidt van vergelijkbare bedrijven?

merkessentie.

oprechte passie: persoonlijke aandacht op een eerlijke manier.

Begin bij de kern, het hart van de zaak. Ibalo werkt met auto’s. Niet zomaar auto's, maar wagens om verliefd op te worden. Bij Ibalo werken mensen. Niet zomaar mensen; vakmensen met een passie voor auto's. Ze kopen en verkopen alleen auto's waar ze zelf compleet gek van zijn. Unieke, karaktervolle auto's, met weinig kilometers op de teller.

In die oprechte, gedeelde passie zit de verbinding met de auto’s, met het team en met de klant.

Huisstijl-ontwikkeling---Ibalo---s

merkwaardes.

Vier waarden vormen de pijlers die het merk Ibalo dragen: authenticiteit, persoonlijke aandacht, kwaliteit en eerlijkheid.

Authenticiteit.

Elke auto die Ibalo inkoopt en verkoopt, is authentiek. Net zoals ook de passie van Ibalo authentiek is. Wat Ibalo doet, doet zij met liefde voor sportscars én voor het vakmanschap.

Persoonlijk.

Niet alleen elke auto, maar ook elke klant kan rekenen op professionele, maar vooral ook persoonlijke aandacht van het Ibalo team.

Kwaliteit.

Zowel de inkopers als de werkplaatsmedewerkers hebben meer dan 30 jaar ervaring. Zij herkennen kwaliteit en zij produceren kwaliteit.

Eerlijkheid.

De hoge mate van aandacht en het vakmanschap vertalen zich niet in een hoog tarief, integendeel: de klant krijgt iets bijzonders voor een gangbare, eerlijke prijs.

ferrari-motorblok

een onderscheidende positionering & uitstraling.

kwaliteit in details.

Automerken hebben allemaal unieke en herkenbare elementen: de koplamp van een Ferrari, de grill van de BMW, de lange motorkap van de Maserati en ga zo maar door. In de uitstraling van Ibalo hebben we dat als vertrekpunt genomen.

Meer over merkstrategie

logo: beeldmerk & woordmerk.

Een uniek logo met de juiste associaties.

Iedereen kent het logo van Ferrari, met daarin het kenmerkende paard. Wie het ziet, associeert het onmiddellijk met snelheid, kwaliteit, exclusiviteit en luxe.

Die associaties passen perfect bij Ibalo, vandaar dat het paard een onderdeel is geworden van het beeldmerk. We zijn echter nog een stapje verder gegaan. Het rode label (dat ook daadwerkelijk gebruikt wordt als label) en het paard zijn ontworpen in de verhouding van de Gulden Snede, ook wel de ‘goddelijke verhouding’ (sectio divina) genoemd. Al duizenden jaren zien wetenschappers, filosofen en kunstenaars dit als dé ideale verhouding. Het mooie is, het onderbewuste van ieder ander geeft het dezelfde waardering. Je kunt niet uitleggen waarom, maar je voelt dat het klopt.

huisstijl-garage-logo

meer dan alleen een responsive website.

Elke website die wij bouwen voor klanten is automatisch responsive. Voor Ibalo hebben we echter ook een aantal unieke paginatransities toegevoegd die volledig zijn afgestemd op het logo en de uitstraling.

Daarnaast hebben we de website zo ontworpen dat deze de interne processen van Ibalo efficiënter kan maken. Dit is gerealiseerd met een (API) koppeling, voorzien van autobeheersysteem (autodata) die automatisch in de website kan worden geladen. 

Bekijk de website

van identiteit naar imago.

training in marketing en implementatie.

Een mooie etalage is natuurlijk een must voor een bedrijf dat handelt in sportscars. Voorwaarde voor succes is dat je je doelgroep naar je etalage toe trekt.

Om Ibalo hierin te ontzorgen, hebben wij Ibalo-medewerkers getraind op het gebied van online marketing. Zij kunnen hier zelfstandig mee aan de slag én kunnen op elke moment gebruikmaken van de back-up van onze online marketing experts.

Meer over online marketing

Porsche-oost

een huisstijl nodig?

daar helpen we graag bij.

Wil jij ook een huisstijl ontwikkelen voor jouw bedrijf, dan kunnen we daar zeker bij helpen. Lees meer over hoe wij werken of bekijk wat meer cases om een idee te krijgen van wat wij maken.

Wil je direct (vrijblijvend) contact opnemen? Dat kan natuurlijk ook!

Meer over huisstijl Cases

een herkenbaar merk bouwen voor jouw merk? Deze checklist geeft een beeld van de aspecten waar je aan moet denken.


Download checklist

Download de checklist

Bij het downloaden van onze checklist gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden. We spelen uw gegevens niet door aan derden en gebruiken uw gegevens enkel om u in de toekomst meer informatie toe te sturen die relevant voor u is.




ja, ik wil een marketingstrategie t.w.v. €1.500,- 

Dit is hoe het werkt. Tijdens een call praten we over uw bedrijf, product, concurrentie, de markt en doelen. Als we een goed beeld hebben van uw situatie creëren we een op maat gemaakt marketingplan gericht op uw groei. 

U zit uiteraard nog nergens aan vast!