Stichting Leergeld is een landelijke vrijwilligersorganisatie met overal in het land lokale stichtingen. De Stichting Leergeld Deventer wilde graag een eigen(tijds) gezicht en heeft diezit. gevraagd dit vorm te geven. Met een nieuwe huisstijl, een slogan en een campagne willen we Stichting Leergeld in Deventer op de kaart zetten. Niet voor zichzelf, maar voor de kinderen en gezinnen voor wie Leergeld zich sterk maakt!
Slogan
Campagne
Huisstijl ontwikkeling
Website
Rollbanners
Flyers
Posters
Vlaggen
Bij een goede campagne hoort een pakkende slogan; een kapstok die de lading dekt. We hebben geprobeerd de kern van het werk samen te vatten in drie woorden: “Meedoen is vanzelfsprekend”. Deze slogan maakt duidelijk waar Stichting Leergeld voor staat. Geen enkel kind mag aan de zijlijn staan, wanneer de financiële middelen in een gezin ontbreken. Leergeld zorgt ervoor dat elk kind kan meedoen aan activiteiten op het gebied van onderwijs, sport, cultuur en welzijn.
Om haar doelgroep te bereiken, is het belangrijk dat Stichting Leergeld laagdrempelig en uitnodigend overkomt. De nieuwe huisstijl draagt bij aan deze branding.
Met passende fotografie en een juiste balans tussen tekst en beeld is een eigentijds, fris en visueel aantrekkelijk totaalbeeld ontstaan.
Stichting Leergeld Deventer is een lokale stichting die tegelijkertijd valt onder de overkoepelende landelijke organisatie. De huisstijl is in lijn met de landelijke huisstijl, maar heeft een eigen, Deventer look-and-feel vormgeving.
De oranje en groene kleur en bepaalde vormen zijn afgeleid van het landelijke logo en ook de slogan sluit aan bij de landelijke slogan. Het verschil zit vooral in de fotografie én in de nieuwe opzet van de middelen.
Een huisstijl begint bij een kruip-in-de-huid-stijl. Bij het ontwerpen van de huisstijl hebben we steeds drie specifieke doelgroepen voor ogen gehad: ouders van kinderen, sponsoren en verenigingen. Alle uitingen zijn zorgvuldig afgestemd op de behoeften en verwachtingen van deze drie ‘partijen’.
Zoals we hiervoor al hebben gezegd, is het van groot belang dat ouders geen enkele schaamte of drempel voelen om gebruik te maken van Stichting Leergeld. We kunnen dat niet alleen ondervangen met beeld- en geschreven taal; ook het doen van de aanvraag zelf moet zo eenvoudig mogelijk zijn. Met het oog daarop hebben we het hele (digitale) proces van aanvragen onder de loep genomen en gebruiksvriendelijker gemaakt.
De bevlogen medewerkers en vrijwilligers willen zich vooral richten op de mensen voor wie zij er zijn. Een website onderhouden hoort bij het werk, maar mag de kerntaak nooit in de weg staan.
Daar hebben we voor gezorgd. Het CMS systeem werkt vlot en zeer gebruiksvriendelijk. Medewerkers en vrijwilligers kunnen eenvoudig teksten en afbeeldingen op de website aanpassen, of nieuwberichten toevoegen. Daarnaast hebben we sjablonen voor presentaties en andere uitingen ontworpen waar medewerkers zelf mee aan de slag kunnen.
Meld u aan voor onze wekelijkse mailing met tips & tricks over content, SEO, SEA, websites, drukwerk, branding en nog meer marketing gerelateerde onderwerpen.