Een van de belangrijkste voorwaarden voor een succesvolle marketingstrategie is het stellen van duidelijke doelen. Het helpt om meer resultaten te genereren, successen te meten en te bepalen welke strategieën het meeste resultaat opleveren.
Dit document kan u helpen uw marketingdoelstellingen SMART te maken.
Probeer bij het bepalen van uw marketingdoelen weg te blijven van algemene trendy uitspraken zoals: 'meer engagement creëren zodat we meer klanten krijgen'. Richt je in plaats daarvan op specifieke aantallen en/of percentages die verhoogd of verlaagd moeten worden voor een specifieke periode. Bijvoorbeeld:
Aan het einde van deze maand, is het verkeer op onze blog met 8% verhoogd door wekelijks 4 artikelen te plaatsen.
In de aankomende 6 maanden zien we een toename van 25% in het gemiddelde aantal views per video op Facebook door ons te richten op de 5 best presterende onderwerpen.
In de aankomende 3 maanden zijn het aantal e-mail subscribers voor onze blog met 50% verhoogd door het Facebook advertentiebudget te verhogen en in te zetten op de best presterende blog artikelen.
Op 10 april, de Dag van het Webinar, hebben we een toename van 15% in aanmeldingen gehad door de Webinar te promoten via social media, e-mail, blogs en Facebook Messenger.
In het aankomende jaar zullen onze landingspagina's 30% meer leads genereren door de formulieren in 2 kolommen te plaatsen.
Over 4 maanden hebben we 40 nieuwe hoge kwaliteit backlinks naar onze home pagina. Om dat te realiseren zal ik samenwerken met Sanne en andere projectmanagers om contact op te nemen met onze leveranciers en partners om een effectieve outreach strategie te bepalen.
Bij het downloaden gaat u er automatisch mee akkoord dat we (ongeveer 1 keer per maand) een bericht sturen met relevante informatie over marketingvraagstukken. U kunt u zich uiteraard altijd via de link in onze mailtjes afmelden voor deze e-mails.