DOWNLOADS > Content Blueprint
Vroeger scoorde websites goed door zich te concentreren op een keyword en daar content omheen schrijven. Hoewel het nog steeds resultaat oplevert is deze aanpak steeds minder effectief. De concurrentie op 'standaard' keywords is nu zo hoog dat het lang kan duren voordat je überhaupt op de eerste pagina komt.
Door de enorme toename aan informatie zijn internet gebruikers ook meer gaan verwachten en op een andere manier gaan zoeken. Als content niet aansluit bij de exacte behoefte is de website van een concurrent slechts een muisklik verwijderd.
De voornaamste uitdaging van een succesvolle contentstrategie is waarde leveren door aan te sluiten bij de behoefte van de bezoeker. Het heeft geen zin meer om 1 artikel te schrijven waarmee alles duidelijk wordt gemaakt. Wat we moeten doen is bepalen wat de belangrijkste pagina is, en vervolgens allemaal (waardevolle) specifieke content creëren die daaraan vasthangt. Oftewel content clusters.
Content clusters zijn de verzameling van verschillende artikelen die allemaal één onderwerp behandelen, maar wel specifiek genoeg zijn om interessant te blijven.
Dit document geven we de handvatten om de contentclusters voor uw contentstrategie vast te stellen.
Een droom blijft een droom totdat u er concrete acties aan verbindt. Als u eenmaal heeft besloten welke content klusters u moet gaan creëren, is het belangrijk dat die wordt ingepland. Onze marketing canvas helpt om per maand in te plannen wat er gedaan moet worden.
Bij het downloaden van dit document gaat u ermee akkoord dat wij (maximaal 1 keer per maand) informatie sturen die u verder kan helpen met betrekking tot (online) marketing.