Iedereen kent wel iemand die zijn of haar baan kwijt is geraakt. Aan mensen die geen plezier in hun werk meer hebben is helaas ook geen tekort. Gelukkig is het niet allemaal een drama, sommige willen gewoon verder groeien. Voor deze doelgroepen bestaan de 35 Leerwerkloketten.
Ken je de leerwerkloketten niet? Dat was precies hun probleem. diezit. werd ingeschakeld om daar verandering in te brengen.
Herpositionering
Merkstrategie
Huisstijl ontwikkeling
Website(s)
Online marketing
Social media
Zelftest
Brand management
De Leerwerkloketten bestaan al sinds 2005. Toch waren de 35 loketten bij slechts een klein percentage van de doelgroepen bekend. En dan was er ook nog het probleem dat hun imago wat verouderd was. Aan ons was de vraag om een nieuwe positionering te bedenken, de huisstijl een update te geven (zonder merkherkenning te verliezen), een uitvoerbaar marketingplan op te zetten om bekendheid te vergroten en leads te genereren en natuurlijk de middelen (waaronder de website) te ontwikkelen om die doelen te behalen.
MERK
Om meer mensen te bereiken en af te komen van het stoffige imago moest het merk relevant worden voor die doelgroepen en de gevoelige snaar weten te raken. Daarom ontwierpen we 4 persona's uit om de boodschap, de strategie en middelen op af te stemmen.
Deze persona's houden we nog steeds up-to-date zodat we steeds beter aan kunnen sluiten bij de behoeftes en steeds meer resultaat kunnen boeken.
MERK
De snelste manier om vertrouwen te bouwen en de meerwaarde duidelijk te maken? Door de tevreden 'klanten' aan het woord te laten. Testimonials werkte dermate goed dat we ze niet alleen ergens op de website zette, maar een primaire rol in de communicatie gaven.
MERK
Een herkenbaar merk zoals Coca-Cola of T-mobile bouwen voor je eigen organisatie is de natte droom van elke manager. Maar die herkenning opbouwen kost tientallen jaren. Wanneer je een huisstijl drastisch verandert dat de reeds opgebouwde merkherkenning verloren gaat, gooi je dus een hoop waarde overboord. Daarom besloten we de huisstijl van de Leerwerkloketten zoveel mogelijk te behouden en gaven we daar een nieuwe draai aan. Er wordt gebruik gemaakt van uitgesproken elementen (de pijltjes), die vertaald zijn naar verschillende middelen.
MARKETING
Een top-of-mind positie bouwen (en behouden) betekent lang en veel gezien worden. Voor Facebook, Linkedin en Instagram creëerde we een digitaal social media plan waar we samen invulling aan geven.
MIDDELEN
De functie van de Leerwerkloketten is om mensen te adviseren en naar de juiste plek te begeleiden. Die essentie is vertaald naar een unieke feature op de website. Via een zoekfunctie kunnen gebruikers hun vraag selecteren, waarna ze een overzicht krijgen van de relevante informatie voor hun specifieke vraag.
MARKETING
Het concrete doel voor de Leerwerkloketten was om meer aanvragen binnen te halen. En daar deden wij ons best voor. Wisten wij veel dat het zo goed zou gaan dat ze de aanvragen niet meer aan konden... Stiekem zijn we daar wel trots op natuurlijk, maar we moesten even wat gas terugnemen.
MIDDELEN
Voor de Leerwerkloketten pakken we alles op. Van huisstijl ontwikkelen in en marketingstrategie tot en met de uitwerking van individuele middelen. Ons doel was dat de doelgroepen op elk kanaal het Leerwerkloket hetzelfde ervoeren. De website, flyers, banners, facebook posts of simpelweg de enveloppen. Elk middel moest het merk versterken.
Bij het downloaden van onze checklist gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden. We spelen uw gegevens niet door aan derden en gebruiken uw gegevens enkel om u in de toekomst meer informatie toe te sturen die relevant voor u is.
U zit uiteraard nog nergens aan vast!