ANDERE CASES

onzekere tijden vragen om meer marketing.

Toen Feestgemak ons benaderde voor een mogelijke samenwerking, hoefden we niet lang na te denken. Wij voelen ons namelijk bij de meeste feestjes wel op ons gemak. Feestgemak detacheert jongeren bij evenementen en in de horeca. Via hun platform bieden ze jongeren de banen waar ze oprecht plezier aan beleven en bieden ze ook bedrijven het gemak om op te schalen als dat nodig is. Zelf mensen aannemen is dan niet meer nodig.

Wat wij voor Feestgemak hebben gedaan? Een rebranding die aansluit bij hun identiteit om de rest van de wereld te laten zien hoe goed en leuk Feestgemak eigenlijk is. Work hard, play hard. Oh, en laten we vooral de marketing niet vergeten. Niet alleen in de afgelopen onzekere Coronaperiode, maar met name ook op die momenten dat de maatschappij weer langzaam maar zeker openging was een passende marketing essentieel.


Rebranding

Huisstijl

Logo

Website

Werken-bij website

Social media marketing

SEA advertenties


work hard, play hard!

rebranding en positionering.

Sanne, Fleur, Lorrain en Justin hebben zich vanuit Diezit volledig ondergedompeld in het Feest(gemak)gedruis. Hoe? Door simpelweg in eerste instantie met Feestgemak collega’s te praten. Het enthousiasme, de ambitie en de authenticiteit spatte er letterlijk vanaf. Het werd al snel duidelijk wat de meerwaarde en de doelstellingen van Feestgemak waren en welke identiteit we moesten vertalen.


Video geproduceerd in samenwerking met Wij Zijn Wolf

een nieuwe merkidentiteit en huisstijl.

Goed, omdat alles zo soepel verliep konden we al snel overgaan tot de uitwerking. We hebben de huisstijl een behoorlijke opfrisser gegeven waarmee we vervolgens alle bestaande middelen een make-over konden geven. Een nieuw likje Diezit-verf. 


Omdat alles zo soepel verliep konden we al snel beginnen met de concrete uitwerking: het vertalen van de vastgelegde identiteit naar een passende huisstijl. De bestaande huisstijl kon wel nieuw likje Diezit-verf gebruiken. Justin kreeg de vrijheid om bij deze rebranding zijn creativiteit de vrije loop te laten. De uitdaging was natuurlijk wel om de opgebouwde herkenbaarheid en de geschiedenis rondom het merk niet uit het oog te verliezen. Daarom ging hij op zoek naar de bestaande herkenbare merkelementen en gaf daar een ‘nieuwe’ invulling aan.



website + een werken-bij website.

Dan nu het podium voor Justin, Robin, Bart en Wesley.  Bij Diezit ontwikkelen we verschillende typen websites. Soms zijn ze complex en gaan er de nodige UX-sessies aan vooraf, worden er user stories ontwikkeld en is de techniek maatwerk. Maar in sommige gevallen is het beste advies: "waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?" Wanneer het namelijk gaat om een website met als hoofddoel leads genereren, is het niet altijd slim om je volledige marketingbudget op te souperen aan uitgebreide analyses. Ons digital team stak de koppen bij elkaar en ontwikkelde een algemene website en werken-bij website.





Klinkt dat "waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan" als muziek in de oren? Let dan op de valkuilen. In verreweg de meeste gevallen is een goed begin namelijk het halve werk - nog zo'n mooie uitspraak - en levert het je vooral kopzorgen op als je vooraf niet de juiste investering doet. Gelukkig hebben wij een paar mensen op kantoor zitten die jou prima kunnen adviseren hierover. Bel ons kantoor eens en vraag naar Justin voor wat advies. 


hoe zorg je voor sollicitanten.

Zijn waar de doelgroep is. Alleen met een mooie website kom je er niet. Je kunt nog zoveel tijd aan je “etalage” besteden, als er niemand langs loopt (en binnenkomt) heb je er weinig aan. En dus werken Sanne, Justin en Manon al maanden samen met Feestgemak en verzinnen en ontwerpen we campagnes en middelen. Alles is erop gericht om de doelgroepen te bereiken en naar de website te leiden. Niet alleen online, maar ook offline. Van socialmedia-campagnes tot bierviltjes.

en we gaan nog niet naar huis.

Nog lange niet, nog lange niet. Feestgemak is hard aan de weg aan het timmeren om het leukste horeca-uitzendbureau te worden in Apeldoorn, Deventer en Arnhem. De cijfers en merkbekendheid kunnen altijd hoger, dus achterover leunen doen we niet. Binnenkort starten we met TIkTok en Snapchat advertenties. Daarnaast worden wij vaak ingezet om samen te brainstormen voor de volgende ludieke campagnes.

levert dat nou eigenlijk iets op?

Zekerste weten. Wat en hoeveel? Nou, de bouncerate is met 22% gedaald, er zijn 66% meer paginaweergaven en bezoekers zitten 12% langer op website. Is dat lekker of is dat lekker? Dachten wij ook. Maar daar gaat het ondernemers natuurlijk niet om. Ondernemers willen natuurlijk ook weten wat het onder de streep netto oplevert. Leveren al die bestede euro’s ook daadwerkelijk meer euro’s voor Feestgemak op. Natuurlijk heeft Feestgemak nog steeds een tekort aan jongeren (net zoals dat er in elke branche een tekort aan sollicitanten lijkt te zijn). Maar het gaat steeds beter. En omdat Feestgemak blijft investeren in marketing, zullen de resultaten enkel toenemen.

Hier zou ik Joppe of Nicole vragen om een quote voor te schrijven. Het zou mooi zijn als ze iets konden zeggen over hoe zij onze samenwerking ervaren of zich over het resultaat voelen.

Joppe en Nicole, Feestgemak

wil je meer weten over rebranding, wordpress websites, slimme marketing of het ontwikkelen van andere middelen?

laat Sanne je trakteren op een lunch.


Download de checklist

Bij het downloaden van onze checklist gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden. We spelen uw gegevens niet door aan derden en gebruiken uw gegevens enkel om u in de toekomst meer informatie toe te sturen die relevant voor u is.




ja, ik wil een marketingstrategie t.w.v. €1.500,- 

Dit is hoe het werkt. Tijdens een call praten we over uw bedrijf, product, concurrentie, de markt en doelen. Als we een goed beeld hebben van uw situatie creëren we een op maat gemaakt marketingplan gericht op uw groei. 

U zit uiteraard nog nergens aan vast!