info@diezit.nl 088 90 90 800
Bergschild 39 7411 EL Deventer
Met bijna anderhalf miljoen openstaande vacatures is de krapte op de arbeidsmarkt groter dan ooit. De strijd om talent te vinden – én te houden – is in volle gang. De hamvraag is: hoe win je die strijd?
Het antwoord: vind de balans! Kies je alleen voor korte termijn marketingstrategieën dan verlies je de wedstrijd op de lange termijn. Maar kies je alleen voor lange termijn marketingstrategieën verlies je vaak de wedstrijd al voor hij begonnen is.
Is zo’n uitgebreide briefing écht nodig? Wordt weleens gedacht. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan. Toch? Zeker. Niet.
Wil je ooit je bedrijf verkopen en/of je marketingrendement verhogen? Wil je voorkomen dat je links en rechts door concurrenten wordt ingehaald? Dan is het tijd om af te kicken, rehabiliteren en te investeren in je merk.
Real Magic. Luidt de nieuwe tagline van Coca-Cola. En eerlijk, vanuit een strategisch oogpunt is de herpositionering niet minder dan magisch. Goed doordacht en geweldig uitgevoerd. Of niet?
Als branding bureau zijn we vaak bezig met het verzinnen van unieke merknamen. Veelal komt daar een creatief proces bij te pas. Toch is soms het verzinnen van een pakkende naam simpelweg een kwestie van geluk. In dit artikel vertellen we hoe Spotify zo'n gevalletje is.
Opeens was er purpose. Nou ja… al wel een aantal jaren, maar toch betrekkelijk nieuw. Klanten schrikken er nog regelmatig van: “Wat heb ik nou aan mijn merk hangen?”
We denken wel dat we ons verstand gebruiken bij het maken van keuzes, maar in de praktijk laten we ons veel meer leiden door ons gevoel of, sterker nog, door ons instinct.
Zoals het gezegde gaat, ‘de weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen’. Hoewel een slechte merkidentiteit niet echt te vergelijken is met de hel, zijn er een hoop acties die met de beste intenties genomen worden en alsnog de waarde van een merk verminderen.
Of u het nu wilt of niet, uw merkidentiteit maakt een (blijvende) impact op uw klanten. Het maken van fouten kan echter behoorlijk kostbaar zijn. Om u daarvoor te behoeden schrijven daarom over een paar belangrijke don'ts op het gebied van merkherkenning.
Een sterke merkidentiteit kan wonderen verrichten voor uw bedrijf. Maar hoe? en hoe juist niet? In deze tweedelige serie bespreken we aan de hand van bekende voorbeelden een aantal belangrijke do's en don'ts tijdens het creëren van uw merkidentiteit.
Voor de gelukkigen onder ons kregen we een uitnodiging om het zelfs in persoon bij te wonen. Maar in tegenstelling tot alle voorgaande jaren heeft Apple de uitnodigingen dit jaar een anders aangepakt. En dat pakt goed uit.
Nu de UEFA Champions League weer is begonnen zitten veel mensen achter het beeldscherm gekluisterd. Maar wij zitten met een hele andere reden met fascinatie te kijken: de rebranding of “refreshment” van het merk: UEFA Champions League.
Een aantal weken geleden liep ik binnen bij een vergadering van Fleur en een opkomende artiest. Haar product? Muziek die alle zintuigen van de mens prikkelt...
Wie een sterk merk wilt bouwen, moet hun merk managen. De oude manier waarop we merken managen is echter achterhaald. Tijd voor een nieuwe manier van brand management.
Bedankt voor je bericht. Een van onze collega's neemt z.s.m. contact met je op.
© 2009 - 2024 diezit. - Bergschild 39, 7411 EL Deventer, 088-9090800, info@diezit.nl, cookieinstellingen, privacyverklaring