Parker Hannifin

Parker Hannifin is opgericht in 1918 en op dit moment met een omzet van meer dan $13 miljard een wereldwijd opererend bedrijf. Als producent van motion- en controlesystemen verstrekt Parker ook engineering-oplossingen voor een breed scala aan mobiele, industriële en ruimtevaart markten. Het bedrijf heeft ongeveer 60.000 mensen in dienst over 48 landen over de hele wereld. Ze hebben op dit moment een nieuw product gelanceerd, de HOSE DOCTOR (mobiele servicebussen).



Een storing in een hydraulisch systeem kan vervelende gevolgen met zich mee brengen.
Alleen de gedachte aan zo’n probleem zorgt ervoor dat er stoom uit uw oren komt.
Dat is de gedachte die in de uitingen voor de HOSE DOCTOR centraal staat.  

Online advertising

De campagne van de HOSE DOCTOR is online uitgevoerd, met banners en als een homepage takeover op verschillende website.
Deze campagne heeft voor een aanzienlijk verhoogd aantal bezoekers gebracht naar de website van Parker Hannefin.  

 

160 gezichtsuitdrukkingen fotograferen in 60 minuten.

Er is gekozen voor een vast fotomodel die het gezicht is van deze campagne, waarbij hij staat afgebeeld met stoom uit zijn oren. Hiermee wordt de paniek die je kan overvallen als er een storing plaatsvindt uitgebeeld, het gevoel van “Heb jij dat ook wel eens? Dat je je zo verschrikkelijk opwindt over iets of iemand dat je hoofd lijkt te knappen? Dat de stoom figuurlijk uit je oren komt? Dat je echt iets MOET doen om dat gevoel te verminderen?”. Hier komt de HOSE DOCTOR als een uitkomst.